dissabte, 4 d’octubre del 2014

Fotos sí , fotos no

No us hi heu fixa’t? Els blocs es podrien dividir en dos grups: els que publiquen fotos del seu autor o autora, i els que no. Entre aquest darrers hi ha els que poden publicar fotos o imatges, alguna tirada fins i tot pel propi autor, però en els que en cap cas hi ha la imatge de la persona que les fa. Entre aquests darrers també hi ha els que no publiquen imatges, de cap mena, només el text (fosc sobre blanc), com un estol d’orenetes petrificades.

Potser per la malaltia, jo no crec en les fotos, no m’agrada fer-ne, ni m’agrada que me’n facin.

Jo crec fanàticament en el text, en el paràgraf, en les frases, en les paraules, en les lletres... Les imatges vindrien a distreure. El que s’ha de treballar és el text, és això el què et pot convertir de mer redactor en algú capaç de dotar de consistència la parrafada, i fer-te escriptor.

Però ja entenc que no tothom ha de voler tenir un blog per sentir-se escriptor, i també que hi ha els que pensen que la poesia és fer-se una foto cap per avall. No tic res a dir sobre això.


Sempre s’ha dit que una imatge val més que mil paraules. Però a mi el que m’interessa són les mil paraules. O les cinc-centes, tampoc és qüestió de fer-se pesada...