dijous, 13 d’agost del 2015

Un altre aclariment

També voldria aclarir què volia dir quan vaig dir que això de ser considerat el precursor de l’hipertext era un honor “dubtós”.

Ho vaig dir perquè pel que sembla navegant per la web, això de l’hipertext estaria considerat la pera en bicicleta, la panacea, la solució a tots els mals. No hi estic d’acord, perquè a l’hora de capir realment què diu un escrit, els enllaços als què cliquem quan estem a mig llegir-lo ens distreuen molt. No s’ha de poder llegir bé de cap manera amb l’hipertext a tota màquina, ara fent click aquí, ara fent click allà.

Estic d’acord amb què es faci servir l’hipertext, es clar que sí, és un cosa contra la que no es pot lluitar, -no voldria pas que semblés que sóc de l’edat de pedra-, però només si primer s’ensenya a llegir bé, a concentrar-se en el que diu un text lineal. Només s’hauria de poder ampliar el què ens diu un text escrit quan s’ha captat tot el què ens diu aquest text escrit, no abans. Això es una mica difícil d’explicar però espero que s’entengui. A mi, a l’hora de llegir de debò, l’hipertext em fa més nosa que servei; ara, per ampliar informació i saber més, doncs és ideal. És com tot, s’ha de saber fer servir.

I si dic que l’honor d’haver-lo inventat és “dubtós” és per això, perquè em sembla que no se sabrà fer servir o que si es fa servir serà en detriment de la comprensió vertadera dels textos.


Però això és una opinió meva molt personal, tan de bo no tingués raó.