dimarts, 16 de juny del 2015

On es continua divagant

Potser algú es pregunti (ja sé que no podeu continuar llegint sense saber-ho!), doncs potser (potser), que algú es pregunti d’on he tret el que vaig dir sobre Mircea Eliade i Roberto Calasso, de quins llibres dels seus ho he tret.

De Mircea Eliade ho he tret d’un llibre que es titula El vuelo mágico.

De Roberto Calasso, d’un llibre que es titula La literatura y los dioses.

Més que “treure-ho” d’aquest llibres, la lectura d’aquest llibres m’ha “suggerit” que ells intenten expressar la mateixa idea que Octavio Paz sobre la màgia (o misteri) de la creació. Vull dir que en cap d’aquest llibres aquesta idea està escrita literalment, sinó que és simplement que la lectura d’aquests llibres em suggereix aquesta idea, que seria la mateixa, o que acabaria allà mateix. Però, ja dic, és més aviat una intuïció que una cosa literal.


També em ve al cap que potser m’aniria bé rellegir-los per explicar més bé què vull dir exactament. En prenc nota mental.