dilluns, 14 de desembre del 2009

Especificació

Una cosa que m’agradaria puntualitzar és que quan parlo de temes científics, literaris o filosòfics, no pretenc tenir cap mena de rigor. M’agradaria, es clar, poder parlar rigurosament i amb escrupolositat d’aquests temes, però reconec que això no és al meu abast: no puc parlar de cap d’aquest tres temes amb la puntillositat i l’exactitud que ho podria fer una persona amb una carrera universitària, ja sigui de ciències o de lletres. L’únic que jo pretenc és saber utilitzar el poc que sé per produir un bon text, un text que funcioni literàriament (sempre segons el meu criteri, es clar, que en això hi ha moltes opinions), un text que obligui a la persona que el llegeix a continuar llegint per veure “quina en diré”: un text que sigui interessant de llegir. Amb això no vull dir que digui bestieses conscientment, tot i que segur que alguna n’he dit, només vol dir que miro de redactar tan bé com puc les quatre dades científiques, literàries o filosòfiques que vaig espigolant de les meves lectures. A això hi afegeixo les meves experiències “en el món real”, que no per no haver sortit gaire de casa no vol dir que no estigui saturada d’experiències, i gratant una mica d’aquí i una mica d’allà, componc el text. Es clar que suposo que no cal dir que no hi ha rigor científic, literari o filosòfic, perquè suposo que ja es deu prou notar, però en fi, jo no pretenc sentar càtedra de res, ja m’agradaria; només pretenc expressar-me. I al cap i la fi això només és un blog.