dijous, 29 de gener del 2015

La història del meu blog

El primer blog que vaig tenir notícia que existia al món va ser un que es deia Blog de una señora gorda, a començaments de la dècada dels anys 2000; encara que de senyora grassa res, llavors es va saber que qui l’escrivia era un periodista argentí! Però tot primer m’havia fet ballar molt el cap que una mestressa de casa sense coneixements informàtics sabés com es feia un blog, i jo en canvi no ho sabia.

Per aquella època jo tenia al cap la idea de fer una pàgina web sobre Italo Calvino, però no veia la manera de poder materialitzar-ho.

També per aquella època em vaig apuntar a un grup de correu de lectura de l’obra de Jane Austen; hi vaig estar interactuant potser un parell d’anyets.

Un dia, una companya del grup de lectura va dir que “havia creat un blog” (!), per explicar uns detalls de no sé què. Havia creat un blog! I no semblava pas que fos gaire difícil...

Així vaig descobrir el blogger.

El dimecres 12 de desembre de 2005 vaig arribar a casa de la feina, decidida a publicar el meu primer post. M’ho havia estat pensant un parell de dies, com un falcó que rodeja amb el seu vol una presa que no vol que se li escapi, i aquell dia m’hi vaig llençar.

Ja tenia el blog. (La companya del grup de lectura em va ajudar amb uns detalls d’uns dubtes que tenia; llavors la part tècnica no era tan intuïtiva com ara).

Tot primer vaig començar amb un certa desconfiança, com qui tempteja amb el dit gros del peu la temperatura de l’aigua abans de llançar-s’hi, però en publicar un parell o tres de posts com a prova (que encara no eren pots escrits expressament pel blog, excepte la salutació inicial, sinó que eren uns textos que ja tenia escrits d’abans), i en veure que els podia publicar i que no passava res dolent, de seguida em vaig animar i vaig començar a escriure expressament pel blog. Amb pocs dies ja vaig saber que allò seria molt important per mi.

Eren els primers dies de tenir el blog, encara no em llegia ningú, però jo escrivia molt emocionada, amb una il·lusió incomparable, com si hagués “publicat”. I havia publicat. O no?