divendres, 11 de març del 2011

Continuarà...

Diu que un expert és algú que ja ha comès tots els errors possibles en un camp d’acció determinat.

He comès tants errors a la vida... i en canvi no noto pas que hagi esdevingut una experta en viure... més aviat he esdevingut una experta en continuar cometent tots els errors possibles. Potser ser expert en viure consisteix precisament en això: en saber continuar malgrat tots els errors comesos.

També he comès molts errors en la meva escriptura. I continuo escrivint, no perquè no en sigui conscient, sinó perquè soc conscient que no els puc arreglar plegant d’escriure. Però, si tingués vergonya i un mínim de decència i sentit comú, no escriuria més. O com a mínim no publicaria més el blog. Sé que continuar fent-se il·lusions que no són no porta enlloc, que mai no seré lo bona escriptora que voldria. Escriure em costa moltíssim, encara que també m’agrada moltíssim, però em costa, i pensar que el que escric no té valor em fa caure l’ànima als peus. Tinc molt d’orgull i molta arrogància, i de vegades confonc la meva manca d’autoestima amb una humilitat que no tinc de cap de les maneres. Ser humil és el privilegi dels grans, mentre que sentir que ningú t’estima és només una malaltia.

A escriure se n’aprèn llegint i escrivint, i veig possible aprendre'n, però a viure no se n’acaba d’aprendre mai... Jo no n’acabo d’aprendre. Potser és que no he viscut prou, no ho sé. Potser viure s’ha de combinar amb altres coses, o potser jo ho he combinat massa amb altres coses, precisament. Massa llegir i massa escriure i massa poc viure. Per això no n’acabo d’aprendre mai. Potser és que, malgrat l’historial d’equivocacions que porto, encara no he comès tots els errors possibles... ( I això sí que sembla el “continuarà” d’una peli de monstres... – I això de monstre ho dic per mi, que ningú se senti al·ludit...-)

3 comentaris:

La hurmiga ha dit...

Això, això, menys llegir i escriure i més cardar!!! Això és l'important a la vida!!!

Clarissa ha dit...

Hormiga, que ets d'Olot?

La hurmiga ha dit...

Sóc de Torredembarra...